Tuesday, May 8, 2012

Bio poem-Limited

Limited

Life has its own limit
I have some kind of border ,too.
A wall , I couldn't reach over myself .
Barrier ! It pushes me up , not down .

Ugly true , multiple face of life ,
My heart keeps moverment after the rhythm of seawaves .
Sometimes , I told myself to give up .
Nothing more important than my confidence .

Should I slide over the seawaves ?
When the sun rise , those sunlights call my soul .
My arms would like to reach over mystical wishes ,
So my boat carries hopes over seas .

My heart always beeps by it music
 Quiet happyly - silent bitterness .
I'm still singing the old lyrics ,
Just like a folk song , ever done . Me !

muaphonui





Giới hạn



Cuộc sống vốn có những giới hạn riêng .
Tôi cũng thế ! Giới hạn cho mình ,
Một bức tường không thể nào phá đổ .
Một thành trì niềm kiêu hãnh mông lung .

Cuộc sống ngoài kia chao ơi muôn mặt ,
Những đợt sóng trong lòng cũng âm ỉ bủa vây .
Rồi có lúc buông tay không hề tiếc ,
Vẫn là tôi băng giá giữa dòng đời .

Tôi rất muốn vượt trên đầu ngọn sóng ,
Ánh tà dương lấp láy gọi hồn tôi .
Cánh tay muốn với cao khát vọng
Đẩy con thuyền mơ ước rẻ giòng .

Trái tim tôi muôn đời rượt đuổi
Hạnh phúc thầm xen lẫn chua cay
Môi vẫn hát thì thầm lời cũ ,
Dấu yêu ơi ! còn mãi nơi này .

muaphonui



No comments:

Post a Comment